http://www.facebook.com

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Postby sjefen » Mon May 14, 2007 4:37 pm

IE er satans verktøy. Hold deg langt unna. Firefox og Opera er gode Alternativer. Evt Konqueror. Eller Safari. Bare ikke IE....
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter

Postby pissboy » Mon May 14, 2007 5:14 pm

Nei jeg bruker til vanlig mozilla firefox. Men siden den bare logger på forumet når det selv føler for. Har IE vært til stor hjelp der.
Pissboy
pissboy
Humorist

Postby The Dude » Mon May 14, 2007 6:56 pm

Martin wrote:Spania tenker jeg...

Er forresten skeptisk til face-book. Alle disse bildene....

Vi kan legge bilder av deg på facebook uten ditt samtykke, Lillegull...
Men som medlem får du faktisk muligheten til å fjerne navnet ditt fra dem..

Tror forresten kanskje jeg skal legge ut et av Sista`med en gang jeg
snikreklame--> http://www.tofteland.no
søppel--> blog.sådetså.no
The Dude
Veldig aktiv poster

Postby agklausen » Tue May 15, 2007 9:20 am

På et av bildene i albumet mitt står han faktisk registrert. Så han er på fjesbok om han vil eller ei :D
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby KnutK » Tue May 15, 2007 11:49 am

På to av mine bilder også....men uten navn.
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby agklausen » Wed May 16, 2007 12:37 pm

Nå har jeg lasta ned Opera for å se om det funker. Er ikke fornøyd med 4Fox, nemli. Den nye IE-versjonen, med tab's, er faktisk veldig god. Samme hva du sier, Fredrik.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby sjefen » Wed May 16, 2007 12:53 pm

IE7 er vesentlig bedre enn de tidligere versjonene ja, men fremdeles har de et stykke igjen synes jeg... For eksempel at de ikke følger bransjestandardene på tolking av nettsider. Men det er en annen diskusjon.
Klar for nye eventyr

sjefen
Superduperposter

Postby agklausen » Wed May 16, 2007 1:09 pm

Bransjestandard? Er det ikke heller sånn at de andre prøver å utkonkurrere IE med å lage sitt eget opplegg og ikke følge i storebror MicroSoft sitt fotspor?
Bare for å si det: Jeg bryr meg egentlig ikke om hva slags nettleser jeg bruker, så lenge jeg kommer meg på nett og den gjør som jeg vil
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Wed May 16, 2007 2:53 pm

Det finnes en standard for hvilke koder/kommandoer man kan bruke for å lage en nettside... IE finner på noe eget.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby sjefen » Thu May 17, 2007 9:51 pm

Klausen... jeg kjenner jeg blir provosert av ordene dine. Ikke ment som noe mot deg, men hvordan folk flest lar seg holde for narr av MS. De andre produsentene kan ikke bruke MS sin standard, ettersom MS har copyright og ikke vil dele. Det er slik at det er en orga... nei drit på, jeg gidder ikke å begynne en gang
Klar for nye eventyr

sjefen
Superduperposter

Postby KnutK » Thu May 17, 2007 11:16 pm

8)
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby agklausen » Fri May 18, 2007 1:58 am

Men kan du da forklare meg hvorfor jeg ikke får Opera til å fungere? Den er satt som default-browser, men likevel klarer den ikke finne internett. Prøver jeg IE er jeg på nett med en gang...
So I stick to the light
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Pyro » Fri May 18, 2007 8:00 am

Hmmm.... jeg er ikke veldig data flink, men høres ut som IE er ditt primære gå på internet dings, dermed blokkerer den for Opera.
förvaras utom syn- och räckhåll
Pyro
Mr. Über

Postby sjefen » Fri May 18, 2007 10:58 am

Slik

edit: Jeg skal forresten fortelle en liten historie. Den er om lillesøster og dataen hennes. Hun har en bærbar fra Dell.

Som disse pc-produsentene pleier å gjøre, var den stappet med diverse "nyttige" ekstraprogrammer da den kom. Det ene av disse programmene var en "Network Assistant", som skal gjøre det "lettere" å koble seg til internett (jeg kjenner jeg blir forbannet til og med nå mens jeg skriver her). Maskinen kom altså med ferdig installert tilleggsprogramvare, som tok seg av tilkoblingen til alt av nettverk, og Windows sin egen håndtering av dette var deaktivert. Systemet fungerte, om enn med en del irritasjonsmomenter (feks helt tilfeldige informasjonsbokser som spretter opp over det du holder på med for å fortelle at "Det er ingen problemer med nettverket" - jeg har da for f... ikke spurt heller, det funker jo!). Så kom det som fikk begeret til å flyte over - nei, koke over... En dag ringer lillesøster og forteller at hun ikke kommer på nett. Jeg prøver å gi henne en slags telefon-support, men vi finner ikke noen løsning. Etter ei uke er jeg hjemom, og ser på maskinen selv (pappa var på nippet til å sende den på reparasjon). Jeg "ser meg litt rundt", og oppdager til min store forskrekkelse følgende: Network Assistant programmet har sluttet å fungere fordi det bare var en trial-versjon som må kjøpes for å fortsette å fungere. Allikevel er Windows sin egen nettverks-funksjon fortsatt deaktivert! De som har levert maskinen "krever" altså at man betaler dem ekstra for å få lov til å fortsette å være på nett! Jeg kunne faktisk laste ned oppdateringer til dette programmet, men fikk ikke kommunisere ut med noen andre programmer, hverken spill eller nettlesere eller virusprogrammet. Jeg avinstallerte selvfølgelig denne "Network Assistant" med en gang, og lot Windows håndtere tilkoblingen. Jeg kom umiddelbart på nett, og alt funker nå bra.

så ja: programmer kan blokkere andre fra å komme på nett. Jeg vet ikke om det er det som har skjedd i ditt tilfelle, men uansett. MS er et stort selskap, og lager en del bra programmer, men de lager også en del reinspikka dritt. De har også en del 3.partsprodusenter som videre bidrar til å ødelegge ryktet deres ytterligere.

For å sjekke at det ikke bare er Opera det er noe galt med, kan du jo prøve Image
Klar for nye eventyr

sjefen
Superduperposter

Postby Kjetil » Fri May 18, 2007 4:29 pm

Jøss så nerdete!
Kjetil
Veldig aktiv poster

PreviousNext

Return to Åpen post