Syke folk

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Syke folk

Postby atlecm » Thu Mar 09, 2006 3:13 pm

Skulle ikke tro at det var mennesker...

Hører akkurat på radio at det de siste 50 år er brent flere "hekser" i verden (Afrika) enn det ble gjort i Europa da det var på moten her... Bare i Tanzania 5000 de siste fem årene.
De kan jo ikke være mye gode i det hele tatt.
Folk som har vært på sykehus går etterpå til medisinmannen for å finne ut hvorfor de ble syke. De dreper barn for å bruke kjønnsorganene som amuletter for å styrke sin egen seksualitet... Koselig gjeng.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby agklausen » Thu Mar 09, 2006 10:20 pm

Er det nå jeg skal skyte inn: "Likevel syns folk det er feil av misjonærer å reise ut for å fortelle folk at det finnes bedre måter å leve på"?
agklausen
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Thu Mar 09, 2006 11:18 pm

Da kan jo jeg skyte inn at i samme reportasjen så skylte de blant annet på misjonærenes innførsel av SATAN. Det ble en helt ny tenkemåte for å kvitte seg med det onde.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Martin » Fri Mar 10, 2006 9:31 pm

Kanskje det hadde vært bedre om human-etisk forbund hadde reist ned og forlalt kardemommeloven og denslags?

Men er det rart en er skeptisk i å reise til Afrika ?
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby Elise » Mon Mar 13, 2006 9:12 am

Stemmer definitivt for misjonærer fra human-etisk forbund. Knut har jo tilbrakt litt tid i andre verdensdeler. Han kan jo kanskje komme med noen verdifulle innspill i denne saken?
Elise
Superposter

Sukk!!

Postby The Dude » Wed Mar 15, 2006 8:33 pm

Hmm... ble helt målløs etter dette inlegget ditt Atle. Sprøtt at non faktisk brenner hekser fremdeles. Det er jo helt avleggs lissom.
Det med kardemommeloven er sikkert en fin ting, men kan vi ikke heller sende dem en liten dose kreativitet heller.. det er jo ikke bare hekser som brenner dah!!! Skjerp dere afrika.. lær av oss her på berget:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article873955.ece
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_more_og_romsdal/4887945.html
..og dette kan jo bare være en begynnelse.. tenk nytt kjære venner. Det finnes ikke bare brannbare hekser. ALLE brenner faktisk like godt!! Så kjære Afrika; svi av en bonde eller to, kanskje en siviløkonom og en og annen uteligger eller høyesterettsdommer.. tenk nytt!! Free your mind!!!

Kooz, The Dude
The Dude
Veldig aktiv poster

Postby Martin » Wed Mar 22, 2006 3:14 am

Jeg skjønner at min venn "The Dude" er arg og bitter på all den urett som skjer i Norge også.
Men kjære deg, jeg syntes du skriver svært aggresivt. Skal man se på andre ting som skrives av folk i sinne, så skrives det bl.a. slik:
Skulle ikke tro at det var mennesker...

Hører akkurat på radio at det de siste 50 år er brent flere "hekser" i verden (Afrika) enn det ble gjort i Europa da det var på moten her... Bare i Tanzania 5000 de siste fem årene.
De kan jo ikke være mye gode i det hele tatt.
Folk som har vært på sykehus går etterpå til medisinmannen for å finne ut hvorfor de ble syke. De dreper barn for å bruke kjønnsorganene som amuletter for å styrke sin egen seksualitet

Mens du min kjære lille venn er så veldig til å skrive:

dah!!!
Skjerp dere ..
lær av oss .....

Er det en form for innestengt sinne, er det aggresjon mot noe eller noen som du tar ut i form av slike kommetrarer og "understatements" eller er det kanapphet i språket ditt?
Jeg skal ikke sitte her å grave meg ned i din verden, men dersom du ønsker har du telefonnummeret mitt, så du kan ringe meg og vi kan snakke. Om følelser, sinne, aggresjon, post-traumaitske reaksjoner og traumer. Bare ring min venn.....
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

fortsettelse..

Postby The Dude » Thu Mar 23, 2006 8:24 pm

Skjærp dere, lær av oss.. brenn en akuttsykepleier dah!!

Jadda.. Ok, jeg ser tanken din, Lillegull, men er det ikke ytringsfrihet her i landet da? Og for å få frem egne meninger eller starte en debatt bør innleggene krydres med tåffe urbane uttrykk.
Ikke alle kan være realfaglærere lissom..

Ha en strålende dag:)

Ærbødigst, The dude
The Dude
Veldig aktiv poster

Postby agklausen » Thu Mar 23, 2006 9:03 pm

Eni me dæi, Dude. Viss alle hadde vært akademikerær hadde vi måtte lese å skrive å jøre alt sånn såmm di sijer. Å d ær kipt i lengda.

Dessuten bLir språke mye bedre viss fållk kan si d di vi, å skrive d de vi, akkurat sånn såmm di vi. Får da får di fram meninga si, lissåm

:wink:
agklausen
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Fri Mar 24, 2006 4:49 pm

Ser nesten et nytt emne vokse frem her...
Jeg hater "unger" som skriver på dialekt og sms-språk andre steder enn i sms-er!
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Martin » Mon Mar 27, 2006 4:33 pm

Beklager at dette kom opp.
Men, SMS språk er det verste i verden, ja.
Språket til BM Tofteland er ganske bra egentlig, man må jo tenke på at dette er en mann som lever av å snekre, og løfte planker og spikre. Så ikke meningen å fornærme dig,

hilsen en som lever av å holde syke og svake i hånden...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby agklausen » Tue Mar 28, 2006 12:06 pm

Jeg for min del syns faktisk at SMS-språk er ganske greit. Det gjør ofte at SMS'ene blir kortere, og dermed sparer du litt penger.

Men alt med måte.
agklausen
En av JavelForums konger

Postby atlecm » Tue Mar 28, 2006 3:53 pm

Joda, litt sms-språk er greit nok i sms-er, men ikke i mailer eller gjestebøker på nett!
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Martin » Sat Apr 01, 2006 3:42 am

agklausen wrote:Jeg for min del syns faktisk at SMS-språk er ganske greit. Det gjør ofte at SMS'ene blir kortere, og dermed sparer du litt penger.

Men alt med måte.

Kjære deg, så lenge du får inn alt på en melding er det akkurat like dyrt å sende 100 tegn som 160 tegn.
Dette til orientering.
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby agklausen » Tue Apr 04, 2006 12:33 pm

Det er nettopp det. Får du plass til alt i 1 mld, er det greit. Skal du skrive tilsvarende 2, men får squiset det inn på 160 tegn, er det penger spart.
Til orientering :wink:
agklausen
En av JavelForums konger

Next

Return to Åpen post