Ny bil?

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Postby agklausen » Tue Feb 20, 2007 2:41 am

Ikke lett å finne ut av hva som er bra når det er så hard core entusiaster som debatterer. LC eller LR. LR eller LC...

Vet nå ikke om jeg vil ha en søt bil, akkurat, Mari. Har jo løst på en litt tøff en. Som ser bra ut. Og som har GOD kjørekomfort. Ut over det har jo ikke jeg akkurat peiling på bil. Mye derfor jeg startet denne tråden. For å få gode råd om bil.
agklausen
En av JavelForums konger

Postby mariht » Tue Feb 20, 2007 10:39 am

tja.. da skal jeg gjøre det beste jeg kan for å finne en som passer til deg.. vanskelig å finne en tøfftøff bil med god kjørekomfort.. de er så harde.. men gi meg litt tid, så har jeg funnet den perfekte bilen
mariht
Veldig aktiv poster

Postby atlecm » Tue Feb 20, 2007 10:40 am

agklausen wrote:Har jo løst på en litt tøff en. Som ser bra ut. Og som har GOD kjørekomfort. Ut over det har jo ikke jeg akkurat peiling på bil.

Akkurat dette går ikke alltid hånd i hånd. Noen biler i denne kategorien er behageligere enn andre, men du vil aldri komme opp på nivå med en liten personbil. Jaja...om ikke du velger en modell til over 800 000 da.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
atlecm
En av JavelForums konger

Postby Martin » Tue Feb 20, 2007 11:15 pm

mariht wrote:tja.. da skal jeg gjøre det beste jeg kan for å finne en som passer til deg.. vanskelig å finne en tøfftøff bil med god kjørekomfort.. de er så harde.. men gi meg litt tid, så har jeg funnet den perfekte bilen

Den blir vel rosa den....
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby agklausen » Wed Feb 21, 2007 12:22 am

Håper da inderlig du har vett til å ikke velge en rosa bil, Mari! Det som er litt gøy er at jeg faktisk har litt tro på at Mari kan finne en bra bil til meg. I alle fall en som jeg kan ta i betraktning sammen med de andre forslagene som kommer inn her. Alt tas imot med takk
agklausen
En av JavelForums konger

Postby mariht » Wed Feb 21, 2007 12:25 pm

selvfølgelig blir den jo ikke rosa... jeg gir jo ikke klausen min drømmebil, det ville blitt for dumt..den sparer jeg jo til meg selv..
mariht
Veldig aktiv poster

Postby mariht » Wed Feb 21, 2007 12:26 pm

of forresten, så er jeg ikke så dårlig til å velge bil, til deres opplysning.. så det så..
mariht
Veldig aktiv poster

Postby mariht » Wed Feb 21, 2007 7:47 pm

okei.. da må vi først slå fast hva du trenger...
antispinn, antiskrens er kanskje en fordel i og med at du ikke er så flink til å kjøre bil om vinteren..(tilsier ryktene)

trenger du egentlig 4-hjulstrekk?

hva slags ekstrautstyr vil du ha?

og jeg må ha noen favorittmerker du liker.. så jeg har noen å gå ut i fra. wv, audi, ford(hold kjeft atle, det er bra biler)pegout.. du må jo ha en mening om noen av merkene hvertfall
mariht
Veldig aktiv poster

Postby agklausen » Fri Feb 23, 2007 1:10 pm

mariht wrote:okei.. da må vi først slå fast hva du trenger...
antispinn, antiskrens er kanskje en fordel i og med at du ikke er så flink til å kjøre bil om vinteren..(tilsier ryktene)

trenger du egentlig 4-hjulstrekk?

hva slags ekstrautstyr vil du ha?

og jeg må ha noen favorittmerker du liker.. så jeg har noen å gå ut i fra. wv, audi, ford(hold kjeft atle, det er bra biler)pegout.. du må jo ha en mening om noen av merkene hvertfall

Har jeg kjørt ut og ødelagt en bil på vinteren? NEI. Jeg har blitt stående fast i en speilglatt bakke med en baktung bil med framhjulsdrift og 0 veigrep. Men det er sikkert greit med antispinn. Ikke noe must, liksom.
Om jeg trenger 4-hjulstrekk? Når jeg ser ut vindu nå vil jeg si ja. På en generell basis vil jeg si "Trenger og trenger. Er vel mer at jeg har lyst på det"
Ekstrautstyr? Har jo ikke peiling på bil så jeg vet ikke åssen ekstrautstyr som finns. Men bra lydanlegg er viktig. Og gjerne varme i setene. Sentrallås er også greit. Og motorvarmer. Hmmm.....tror du må nevne noen ting og så sier jeg enten "Yeh or Ney"
Av bilmerker har jeg ikke så mange preferanser. Vet at japanske biler er gode. Spes Toyota. Men er åpen for forslag også her
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Kjetil » Fri Feb 23, 2007 3:19 pm

agklausen wrote:Om jeg trenger 4-hjulstrekk? Når jeg ser ut vindu nå vil jeg si ja. På en generell basis vil jeg si "Trenger og trenger. Er vel mer at jeg har lyst på det"
Ekstrautstyr? Har jo ikke peiling på bil så jeg vet ikke åssen ekstrautstyr som finns. Men bra lydanlegg er viktig. Og gjerne varme i setene. Sentrallås er også greit. Og motorvarmer. Hmmm.....tror du må nevne noen ting og så sier jeg enten "Yeh or Ney"
Av bilmerker har jeg ikke så mange preferanser. Vet at japanske biler er gode. Spes Toyota. Men er åpen for forslag også her

Bra lydanlegg lager du selv. Det er først den siste tiden bilprodusentene har blitt så rånete og puttet bedre lyd i bilene. Kjøp bil og fortell hvor mye du vil bruke så hjelper jeg mer en gjerne.

Motorvarmer er utstyr som ettermonteres koster fra 3000- 8000 for en automatisk sak.

Hva ønsker du personbil 4x4, suv eller "offroad" 4x4 eks på biltypene følger.

personbil 4x4: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=1&tot=30
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=6&tot=23

suv:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =10&tot=16
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=1&tot=46

offroad 4x4
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=4&tot=9
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=1&tot=4
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby agklausen » Sat Feb 24, 2007 2:33 pm

Den Disco 2'en var jo ikke dum. Seljord er jo ikke så langt å reise, og så så den jo bra ut. At den har stått til salgs siden januar behøver jo ikke bety så mye. Har jo fri uke 10, så kanskje mulighet for å ta en ekspedisjoen til Indre Telemark da for å se på den? Kanskje, ikke sikkert. Vi kan prate mer om det når du kommer opp, Kjetil.

Audien så jo heller ikke så dum ut. Men så er det noe med det å ha stor bil i tillegg. Det er jo litt tøft. Audien blir kanskje litt for etablert, sånn sett.
agklausen
En av JavelForums konger

Postby Martin » Sun Feb 25, 2007 1:49 am

Audien er for liten, kan ikke kjøre rundt i slik :)
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby KnutK » Sun Feb 25, 2007 11:14 am

Jeg har jo snakket om Jeep...hva med denne :-)

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=1&tot=1
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Pyro » Sun Feb 25, 2007 8:11 pm

Den var litt liten... er ikke plass til alt egoet inni der
förvaras utom syn- och räckhåll
Pyro
Mr. Über

Postby mariht » Sun Feb 25, 2007 11:01 pm

okei, den discoveryen er jo kjempetøff, men er ikke antiskrens på. tro meg når jeg sier det er gull verdt! det er den tingen som gjør at når du egentlig er på vei ned i grøfta, så bremser den på det hjulet som skli, og så er du vips på rett kjøl igjen.. en bra ting i en bil...
mariht
Veldig aktiv poster

PreviousNext

Return to Åpen post