spøkelses tråden

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Finnes det spøkelser

tror nok det
10
56%
Nei tror jeg ikke
8
44%

Total votes : 18

Postby KnutK » Fri Feb 09, 2007 2:23 am

Når det gjelder de konkrete hendelser som er trukket frem her vil jeg i skepsisens navn legge frem følgende teorier:

1. Døren i Vesterveien 4, aka Arkivet
Dette er en gammel murbyggning, kan det tenkes at temperaturforskjeller grunnet differanse mellom omgivelsestemperatur (mur) og ventilasjonsanleggets/varmekilders temperaturpåvirkning av dører/karmer (treverk) kan ha forårsaket spenninger som har fått døren til å åpne seg?

2.Landeskogen
Viser til tidligere innlegg angående den mennesklige psyke, beskrevet som "underbevissthet".
Bondekona vet at det har foregått tragiske hendelser i nevnte rom, kan dette påvirke hennes oppfatning av rommet, sett i kombinasjon med et åpent sinn mot det overnaturlige?

3. KZ-leir
Kjenner jo ikke omtalte person... Kan det tenkes at han egentlig ikke ønsket å flytte til Polen med alt det måtte medføre?

Vel, ikke vet jeg...men jeg melder meg frivillig til å overnatte alene i sovepose på alle de tre nevnte stedene.
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Bondekona » Fri Feb 09, 2007 2:21 pm

1: Neppe... Dørklinken ble trykket ned, og døren skøvet opp...

2: Hvorfor får jeg puste i alle de andre rommene da?? Hele tredje etasje har jo den samme historien så langt jeg vet, og fenomenet oppstår kun på dette ene rommet...
Bondekona
Begynner å komme seg

Postby Bondekona » Fri Feb 09, 2007 2:24 pm

KnutK wrote:Registrerer at det nå er overvekt (i avstemningen) av folk som tror på spøkelser.... Synes det er betenkelig. Dere som tror på slikt, er dere "open minded" ovenfor andre "unaturlige" ting som feks ufoer og sjøormer også?

Tror det er liv på andre planeter, men ikke at de skulle gidde å besøke oss så ofte som mange mener.. Sjøormer har jeg ingen tro på.

Er egentlig ganske skeptisk til sånt som ikke er logisk, men når det gjelder spøkelser kan jeg ikke bortforklare det lengre...
Bondekona
Begynner å komme seg

Postby Bondekona » Fri Feb 09, 2007 2:29 pm

Oi! Har jo helt glemt et siste bevis:

I den samme etasjen som overnevnte rom, bare i den andre siden av bygget kan en se en dame i hvit frakk gå frem og tilbake på kveldstid. Hun slår på lyset, og ser ut til å gå sin vanlige runde til pasientene sine. Jeg har selv sett ryggen av frakken gå inn i et rom, og sett lyset komme på og av.

Nye beboere på Landeskogen spurte meg en rekke ganger om hvem som brukte huset på nattestid, fordi de hadde sett damen i tredje.
Bondekona
Begynner å komme seg

Postby sjefen » Fri Feb 09, 2007 2:47 pm

Jeg våknet en gang av at jeg følte det var noen i rommet. Jeg klarte ikke å bevege meg, og ble følgelig litt småredd. Plutselig følte jeg at det var noe over meg, som "gikk inn i meg", og det gikk et kuldegufs gjennom meg.

Så våknet jeg helt.

Det var nok bare en våken drøm, hvor det somatiske nervesystemet ikke hadde kommet i gang igjen - dette "slås av" under REM søvn, trolig en evolusjonær mekanisme som bidrar til å redusere selvskading når man har heftige drømmer.

Jeg tviler på at det finnes spøkelser, men man skal jo aldri si aldri...
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter

Postby Elise » Fri Feb 09, 2007 5:29 pm

Knu skrev:
3. KZ-leir
Kjenner jo ikke omtalte person... Kan det tenkes at han egentlig ikke ønsket å flytte til Polen med alt det måtte medføre?

Jeg ser din tenkemåte, og det kan så være, men i utgangspunktet var han positivt innstilt (vi kan alltids diskutere beviss/ubevisst), men uansett så forandrer jo ikke saken seg i forhold til det at han visste at her hadde sånn og sånn skjedd. Noe som først ble benektet av den som tilbød ham jobben, men denne personen tok så kontakt i etterid når dette virkelig var gjennomgått, og sjekket. Tilfellet var slik han hadde fortalt. Kun basert på et bilde. Om han egentlig ikke ville dra til Polen, så hadde han heller ikke tremgt å vite hva som hadde skjedd på stedet, noe han faktisk gjorde.

Og til ditt spårsmål om hva annet vi tror på, så tror jeg i alle fall at det finnes mer enn det vi enkelt kan forklare/bortforklare.. Selv om jeg ikke har tenkt så mye på sjøormer, yetier og den slags :lol:
Elise
Superposter

Postby Kjetil » Fri Feb 09, 2007 7:30 pm

KnutK wrote:Vel, ikke vet jeg...men jeg melder meg frivillig til å overnatte alene i sovepose på alle de tre nevnte stedene.

Jeg kan gjerne bli med Knut hvis han ikke tørr alene.

bondekona wrote:Er egentlig ganske skeptisk til sånt som ikke er logisk, men når det gjelder spøkelser kan jeg ikke bortforklare det lengre...

Hva er egentlig logisk med spøkelser, jeg mener hvorfor er de i det hele tatt her? Jeg vet uannsett at hadde jeg død og funnet ut at jeg kunne fortsatt vandre på jorden kledd i hvitt ville jeg ha besøkt dem jeg er glad i og satt meg ned og slått av en prat ikke sneket meg rundt som et annet....ja spøkelse.

Når det gjelder andre ting, tror jeg det er mere logisk at det finnes (og jeg nevner flere)

"avskyellige snømenn" skogen er stor og det oppdages nye arter daglig.

"Sjø uhyre" vanskelig og forklare at det skal finnes noe i en "liten" innsjø, men i havet derimot tror jeg sannsyligheten kan være tilstede.

"Grønne menn fra mars" kanskje ikke grønne, men at noen besøker oss tror jeg, samme hadde vi gjort hvis vi hadde hatt teknologien.

Men spøkelser, tror det ikke før jeg får se det, hva kan det ha seg at noen ser mange mens de fleste aldri ser noen?
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby Pyro » Fri Feb 09, 2007 7:51 pm

Spøkelses fenomenet kan vel enkelt forklares som hakk i plata.

De lærde strides jo såklart, mange mener det er sjelen som har noe uoppgjort å går igjen, typish 6.sansen aktig.

Andre mener at den frusomme hendelsen har brent seg inn i tiden.

Det kryr sikkert av flere forklaringer (i know)
Men er utrolig gøy, for de av dere som ikke viste så kryr det av hjemsøkte plasser her på sørlande.

Søgne kirke, oddernes kirke, Arkivet, Den gamle gården som ligger utenfor sørlands parken, Gimle gård og et dryss til av plasser. ( lånte gøy bok om emne)
förvaras utom syn- och räckhåll
Pyro
Mr. Über

Postby Martin » Sun Feb 11, 2007 12:32 pm

Mens vi er på dette forumet, så er det jo snakk om at det går igjen ei dame på 'Vigeland hovedgård, hun harjo rett og slett sitt eget rom som er møblerert. Det ligger rett innforbi rommet der hvor alle bordene og stolene står lagret, rett innforbi spisesalen igjen. For de som har vært der.
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei

Postby agklausen » Mon Feb 12, 2007 10:57 pm

Var det der det var julebord for 3 år siden? Da vi tok tog og greier...
Jeg tror på spøkelser. Enkelt og greit. Kan ikke forklare hvorfor de er her, eller der, men at det finnes noe er jeg ganske så sikker på
agklausen
En av JavelForums konger

Postby maria leker g33k » Mon Feb 12, 2007 10:59 pm

jeg tror ikke på spøkelser!!
enkelt og greit!
my imaginary friend thinks you're crazy
maria leker g33k
Aktiv poster

Previous

Return to Åpen post