spøkelses tråden

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Finnes det spøkelser

tror nok det
10
56%
Nei tror jeg ikke
8
44%

Total votes : 18

spøkelses tråden

Postby Kjetil » Thu Feb 01, 2007 4:04 pm

sånn da kan det diskuteres spøkelser
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby KnutK » Thu Feb 01, 2007 4:07 pm

Det var jo meningen at den nye FPA skulle opprette denne tråden, og flytte over de eksisterende spøkelsesinnleggene... En liten opptaksprøve.. Vet forresten ikke om det går å flytte over på den måten men..
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Kjetil » Thu Feb 01, 2007 4:09 pm

Bondekona wrote:Jeg har både sett, hørt og kjent fysisk mennesker som går igjen, så det er jeg ikke i tvil om finnes.

Men er enig i at ikke alt som kommer frem på "Åndenes makt" virker reellt. Men det finnes jo helt klare eksempler på at klarsynte finner info i kriminalsaker osv som ellers ikke ville kommet frem. Så noe er det sikkert i det.

KnutK wrote:Spøker det i huset deres? Det er jo ikke SÅ gammelt? Det mest spøkske stedet jeg vet om er den gamle jobben din på Landeskogen...sikkert der du har møtt spøkelser. Jeg skal bli spøkelse!

Bondekona wrote:Bare på Landeskogen jeg har sett og kjent dem ja, men det skjer ting i kjelleren her på arkivet også. Det var noe som ble grinete på erik en kveld da han lukket ei dør og slo av et lys. Spør Sigrun om dette huset på kveldstid! Og så har jeg hørt noen hos LOUP-Berit.

Ingen hjemme i vårt hus, og dersom det hadde vært noen der, så hadde det jo bare vært snille Mormor... Ingen fare! :-)

KnutK wrote:Dette er litt interessant, fordi det viser seg jo at folk "treffer på" spøkelser nettopp på slike steder... Dvs. steder med det vi kan kalle fæl fortid. Personlig så tror jeg at dette er ting vi innbiller oss. Nettopp fordi vi, kanskje i underbevisstheten, retter fokus mot at "her som det har skjedd så mye fælt er det sikkert spøkelser" Eller, hvis spøkelser finnes så må det være her...

Artig tema, oppfordrer den nyutnevnte forumpolitiaspiranten til å flytte denne diskusjonen til en ny tråd. Klarer du det? Alle spøkelsesinnleggene fra denne tråden må selvsagt med over i den nye...

Bondekona wrote:Har absolutt ingen ambisjoner om å bli forumpolitiaspirant...

Men jeg tror du har et poeng i at en er mer bevisst på at det kan være rare fenomen på slike steder. Men på Landeskogen er det jo også veldig mange som har slitt sine siste timer, så det er nok ikke bare fordi en er mer oppmerksom.
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby Kjetil » Thu Feb 01, 2007 4:10 pm

KnutK wrote:Det var jo meningen at den nye FPA skulle opprette denne tråden, og flytte over de eksisterende spøkelsesinnleggene... En liten opptaksprøve.. Vet forresten ikke om det går å flytte over på den måten men..

Du må være moderator for og flytte innlegg, men funker sånn også
Kjetil
Veldig aktiv poster

Postby KnutK » Thu Feb 01, 2007 4:11 pm

ja, men har du ikke sett hvem som er blitt moderator?
KnutK
En av JavelForums konger

Postby KnutK » Thu Feb 01, 2007 4:12 pm

Forresten så startet spøkelsestråden lenge før det....med de derre TVNorge-folkene.
KnutK
En av JavelForums konger

Postby Kjetil » Thu Feb 01, 2007 4:18 pm

Så det men det ble så mye klipp og lim tok bare med det aller vesentligste.
Kjetil
Veldig aktiv poster

spøkelser

Postby ...Siri » Thu Feb 01, 2007 8:17 pm

jeg tror ikke på spøkelser men er åpne for at jeg kan overbevises ved førstehånds opplevelser - tror dere spøkelser leser på forumet og tar utfordringen?
...Siri
Beskjeden

Postby Hilde » Thu Feb 01, 2007 11:06 pm

Jeg tror nok litt på spøkelser - det hender jo at ting forsvinner og dukker opp igjen på samme sted noen år etter... Feks sko og nøkler og sånn som man trodde var tapt for alltid.
Hilde
Aktiv poster

Postby agklausen » Fri Feb 02, 2007 12:31 am

Jeg vokste opp i et gammelt hus (bygd i 1894) og hørte stadig vekk noen som gikk på loftet når jeg satt nede. Samtidig syns jeg at jeg hørte musikk fra motoren i kjøleskapet. Dette skjedde når jeg var alene hjemme på dagtid. På natta var det bare skummelt med de mørke krokene og den generelle knirkingen fra tid til annen i hele huset.
Spøkelser finnes nok de, men det er litt vanskelig å få bevist liksom
agklausen
En av JavelForums konger

Postby kribaa » Fri Feb 02, 2007 4:45 am

ok, dårlig plan å lese om spøkelser på nattevekt....ble hakket mer guffent her nå. er sikkert noen grinete kidz som har ei høne å plukke hvis de tenker seg hardt om. også skal jeg hjem i mørket...oæ vil delete alt dette men hvordan?
kribaa
Beskjeden

Postby kribaa » Fri Feb 02, 2007 4:46 am

men øy kanskje det var sånn mp3 spilleren plutselig kom tilbake i skuffa...å herregud (les siste utsagn i en litt høy frekvens..)
kribaa
Beskjeden

Postby KnutK » Fri Feb 02, 2007 6:17 am

Hilde wrote:Jeg tror nok litt på spøkelser - det hender jo at ting forsvinner og dukker opp igjen på samme sted noen år etter... Feks sko og nøkler og sånn som man trodde var tapt for alltid.

Det er fordi du bor sammen med Martin at ting forsvinner....at de dukker opp igjen er bare pga flaks.
KnutK
En av JavelForums konger

overnaturlige gode krefter

Postby ...Siri » Fri Feb 02, 2007 1:27 pm

Forresten - en litt rar historie: Som 14-åring var jeg er pliktoppfyllende nevrotisk liten pike som var veldig skoleflink - og redd for å gjøre galt. Jeg hadde da en "overnaturlig" evne - til å vite når jeg skulle bli hørt i leselekser - jeg "visste" det alltid - og leste ekstra godt den dagen.. Høres dumt ut, men slik var det altså.
Og en dag, da jeg var utenfor speiderhuset som lå rett ved skolen - og skulle ha prøve om 2.verdenskrig dagen etterpå. Det var høst og det blåste og var masse løv. Og plutselig var det et ark i det løvet - som blåste til beina mine. Jeg tok det opp og der stod det "Historieprøve for klasse 8D", datert til dagen etterpå. Og det stemte. 10 spørsmål -som jeg jo allerede kunne svaret på ettersom jeg hadde lest som en heltinne -men jeg ble litt paff må jeg si. Og dette kan bekreftes av de jeg var sammen med. Skummelt....Finn 6(+) på prøven, selvfølgelig. Håper folk lese selvironien i min skoleflinkhet, jeg tror jeg hadde hatt et bedre liv da om jeg hadde senket skuldrene 2 hakk og sett at det var andre ting i livet som var viktig. Jeg tok til fornuft da jeg var 17 og sluttet på den franske marerittskolen, så det er sagt. Og håper jeg er blitt mindre og mindre strebersk med årene...
-var det et "ekte" innlegg Kribaa? Jeg ser jo at jeg er i ferd med å tape kampen - du har elleve jeg 7...
...Siri
Beskjeden

Postby agklausen » Sat Feb 03, 2007 8:57 am

Du må ikke gi opp så lett, Siri. Nok av tid til å ta igjen andre innleggere.
Men mente du med historien at du har noen som forteller deg hva som skal skje? Hmmm.... Noen vil kanskje kalle det intuisjon eller en 6.sans. Sjøl om sistnevnte ofte involverer dead people. Men i vår profesjon ser vi jo det og... :wink:
Likevel kjenner jeg godt til følelsen av kalde gufs, håret som reiser seg, og følelsen av at noen står og ser på, men når du ser deg rundt er det ingen der
agklausen
En av JavelForums konger

Next

Return to Åpen post