Moderator: Martin
Bondekona wrote:Jeg har både sett, hørt og kjent fysisk mennesker som går igjen, så det er jeg ikke i tvil om finnes.
Men er enig i at ikke alt som kommer frem på "Åndenes makt" virker reellt. Men det finnes jo helt klare eksempler på at klarsynte finner info i kriminalsaker osv som ellers ikke ville kommet frem. Så noe er det sikkert i det.
KnutK wrote:Spøker det i huset deres? Det er jo ikke SÅ gammelt? Det mest spøkske stedet jeg vet om er den gamle jobben din på Landeskogen...sikkert der du har møtt spøkelser. Jeg skal bli spøkelse!
Bondekona wrote:Bare på Landeskogen jeg har sett og kjent dem ja, men det skjer ting i kjelleren her på arkivet også. Det var noe som ble grinete på erik en kveld da han lukket ei dør og slo av et lys. Spør Sigrun om dette huset på kveldstid! Og så har jeg hørt noen hos LOUP-Berit.
Ingen hjemme i vårt hus, og dersom det hadde vært noen der, så hadde det jo bare vært snille Mormor... Ingen fare!
KnutK wrote:Dette er litt interessant, fordi det viser seg jo at folk "treffer på" spøkelser nettopp på slike steder... Dvs. steder med det vi kan kalle fæl fortid. Personlig så tror jeg at dette er ting vi innbiller oss. Nettopp fordi vi, kanskje i underbevisstheten, retter fokus mot at "her som det har skjedd så mye fælt er det sikkert spøkelser" Eller, hvis spøkelser finnes så må det være her...
Artig tema, oppfordrer den nyutnevnte forumpolitiaspiranten til å flytte denne diskusjonen til en ny tråd. Klarer du det? Alle spøkelsesinnleggene fra denne tråden må selvsagt med over i den nye...
Bondekona wrote:Har absolutt ingen ambisjoner om å bli forumpolitiaspirant...
Men jeg tror du har et poeng i at en er mer bevisst på at det kan være rare fenomen på slike steder. Men på Landeskogen er det jo også veldig mange som har slitt sine siste timer, så det er nok ikke bare fordi en er mer oppmerksom.
KnutK wrote:Det var jo meningen at den nye FPA skulle opprette denne tråden, og flytte over de eksisterende spøkelsesinnleggene... En liten opptaksprøve.. Vet forresten ikke om det går å flytte over på den måten men..
Hilde wrote:Jeg tror nok litt på spøkelser - det hender jo at ting forsvinner og dukker opp igjen på samme sted noen år etter... Feks sko og nøkler og sånn som man trodde var tapt for alltid.
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests