Langt svar der Klausen. Jeg visste ingenting om ditt forhold til kristendommen da jeg begynnte med dette, men jeg sitter nå med det inntrykket at du har et sunt forhold til det som kristen. Litt skummelt å kommentere det egentlig, kan lett misoppfattes men nå er det gjort.
Jeg forstår jo det er innviklet, men som ikke-kristen (eller noe annet for den saks skyld) så ser jeg kanskje på det på en annen måte? Jeg har ikke peiling igrunnen på hva det står i "Skriften" (er det bibelen dette vel?) angående så mye...men jeg ser jo hvordan forskjellige personer/menigheter oppfører seg.
Noe av det du skriver vil jeg kommentere.
Du skriver
Men de slipper endel ansvar ved å ikke sitte i lederposisjoner. Noe de kanskje egentlig burde være glad for.
Her burde vel noen av dere kvinnelige lesere reagere litt? Vet ikke om det er ment slik jeg tolker det...men dette er et typisk eksempel på tynn og kvinnediskriminerende "forklaring" eller "unnskyldning" på det som står i Bibelen.
I Skriften står det at kvinner ikke skal ha "hyrdeansvaret" for en menighet.......
Mitt syn, personlig, er at siden det står i Skriften bør vi ikke ha en kvinnelig biskop.
Dette er vel skrevet på en tid da kvinnesynet var litt annerledes enn idag. Det snakkes så mye om tolkning at jeg syntes det er litt rart at denne holdningen ikke kan moderniseres litt også? Hvorfor skulle det skade eller svekke Kirken noe? Correct me if i'm wrong, men blir det ikke færre og færre medlemmer i Kirken? Ville det ikke hjulpet litt hvis kvinner ble respektert?
Ja...jeg hadde ikke tenkt å svømme ut på så dypt vann som jeg nå har egentlig
Jeg vet ikke så mye om religion og det skinner nok igjennom...men nå mener jeg altså ting utfra det ståsted jeg har; jeg leser og ser ting som skjer rundt meg (ja, vi har radio og tv her).
Kanskje jeg skulle legge ut noen mohammedbilder bare for å veie opp liksom? Nei, tror ikke jeg tør.