Jeg sitter i Bergen og venter på at han jeg bor med skal komme hjem fra jobb, så kjæresten hans kan lage mat til meg...
Eller kanskje jeg skal sette i gang selv..? Hmm... decisions, decisions...
Liten digresjon:
Det kommenteres på folks såkalte "ord delings feil" hist og her på forumet. For å oppklare, er terminologien som følger:
- En
orddelingsfeil er når jeg skal bruke bindestrek i et ord som må deles over to linjer, og setter bindestreken på gal plass, feks:
Hei, dette er en orddel-
ingsfeil
Korrekt deling skal skje mellom enkeltordene som sammen utgjør det nye ordet, slik:
Hei, dette er ikke en orddelings-
feil
- Oppdeling av sammensatte ord i sine mindre bestanddeler er gal
særskriving. Feks:
Når jeg skriver ord delings feil, bommer jeg egentlig på det som kalles særskriving, eller sær skriving om man vil være radikal og sette det på spissen

Korrekt særskriving er når man bruker de sammensatte ordene slik de skal brukes. Er man i tvil kan man bruke bindestrek, selv om det også kan se litt sært ut iblant.
-
Tegnsetting handler om å bruke punktum, komma, kolon, semikolon, bindestrek, tankestrek, utropstegn, spørsmålstegn og så videre. De skal ikke bare brukes, men også brukes korrekt. Hovedregel: Er du i tvil, så sett punktum. Hovedregel nummer to: Det holder met ett eller to utrops-/spørsmålstegn. Det blir ikke viktigere om det er flere utropstegn bak. Det blir mer irriterende.
For øvrig synes jeg vi må ha toleranse for at folk har forskjellig grad av evne til å skrive. Så lenge budskapet kommer fram er det bra (men det er heller ingen grunn til å slurve).