Hva er dette nr 19 LØST av Knut

Atles, senere Kjetils svært så suksessrike kunnskapskonkurranse finner du nå her!

Moderator: Kjetil

Postby BankmannB » Tue Jan 16, 2007 3:34 pm

stygg sak synes jeg :evil:
User avatar
BankmannB
Beskjeden
 
Posts: 41
Joined: Mon Mar 27, 2006 7:01 am

Postby Martin » Tue Jan 16, 2007 4:03 pm

BankmannB wrote:stygg sak synes jeg :evil:

Kan vel egentlig bli ganske mye styggere hvis isbjørnen kommer å spiser på Silje...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby agklausen » Tue Jan 16, 2007 4:11 pm

Jeg mener å ha hørt at du ikke skal sikte i panna på isbjørnen når du skyter på den. Rett og slett fordi den er så tjukk i hodet at den bare blir sint av det. Er det forresten lov å bare skyte isbjørn sånn helt uten videre? Eller er dette en av dingsene som sorterer under "Isbjørnen angrep så jeg hadde ikke noe annet valg enn å skyte"-kategorien?

Har hørt litt O-fag igjen nå, og legger merke til at uttrykket "rett og slett" er ganske mye brukt av mange folk...
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby KnutK » Tue Jan 16, 2007 5:36 pm

Som ekspert på emnet så må nok disse fellene ses på i historisk sammenheng. Jeg antar at avbildet utgave er til pynt/utstilling, og ikke er satt opp for å beskytte (eller beskyte) Silje. Disse ble brukt til "latmannsjakt" i de tider hvor man kunne tjene en god slant på et isbjørnskinn.

Det er selvsagt ikke lov å skyte isbjørn Klausen, det er bare lov hvis den vil spise deg....og det ikke er noen vei utenom. Hver gang noen påberoper seg nødrett settes det i gang en svær granskning for å klarlegge om det virkelig var nødvendig å skyte bamsen.

Når det gjelder hodeskudd så tror jeg som du sier Klausen, at det ikke anbefales... Men i fellene var det jo på 30cm. hold, så da funket det sikkert.
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Postby Dårris » Tue Jan 16, 2007 7:39 pm

knut har nok ufattelig rett denne gange, og er selutnevnt KONGE av "hva er dette".... den er til pynt utenfor hotellet ja.... ikke for å passe på Silje... hun passer på seg selv :)

Gratulerer Knut, du skal få en øl om du kommer på besøk :wave
User avatar
Dårris
Aktiv poster
 
Posts: 193
Joined: Wed Jan 25, 2006 11:03 pm
Location: Longyearbyen

Previous

Return to Hva er dette?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron