Rarieteter som kanskje kan besvares.

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Rarieteter som kanskje kan besvares.

Postby Martin » Wed Mar 01, 2006 3:40 am

Tenkte med dette at det kunne gå an å lage en slags fora hvor man kunne lure på forskjellige rare ting, som andre tittere på forumet kunne besvare.....
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby Martin » Wed Mar 01, 2006 3:46 am

Et av mine spørsmål kommer fra noe Magnar skrev fra en tid tilbake på et emne som hette "hvordan redde verden":
Her ble det skrevet:
Tenk bare på en ting. hvis alle mennesker i verden skulle hatt toalettpapir, ville det allerede for 10 år siden, ikke vært et tre igjen på jorda...
_________________

Men hva bruker da disse menneskene som ikke bruker toalettpapir ? Bruker alle buskas eller blader, eller bruker de vann, som i et biddè. Der det ikke er vann, er det jo heller ikke så ofte blader, så hva bruker de der, sand eller bare hendene?

Og de som i tilfelle bruker hendene, må jo da vaske seg igjen, ellers dør de av farlige sykdommer.

Håper noen vise mennesker der ute kan besvare mitt spørsmål på en måte slik at jeg kan forstå det.
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby atlecm » Wed Mar 01, 2006 8:45 am

Vettdasøren...men tviler på at de bruker sand...kanskje de sniker seg innbå et ku ellernoe og gnikker seg inntil det ene benet? Da har de sikkert en ordning slik at de har faste ben om det er flere om samme ku...og muligens en rulleringsordning om det er en mann pr ku. :?:
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby agklausen » Wed Mar 01, 2006 5:29 pm

Rykter (dog ubekreftede) sier at renovasjonstjenesten på Gardermoen sliter med sand i avløpssystemet etter besøk fra arabiske land. Så det er nok noen som foretrekker sand istedenfor papir.

Ellers er det jo mange kulturer, blant annet i Afrika og Asia (deler av dem, ikke hele), som bruker venstrehånden. Den regnes deretter som uren, og blir ikke brukt til noe særlig annet.
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby atlecm » Wed Mar 01, 2006 7:31 pm

Akkurat...det er det jeg alltid har sagt, de som er feilvendte er ikke riktig gode.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby Martin » Thu Mar 02, 2006 5:53 am

Feilvendte?
Forstår at dette ikke er lett på Jan Mayen, men det heter kjeivhendte.

Jeg kan ikke slå meg til ro med at dette med venstrehånden er et dekkende svar. For jeg har nemlig en tanke i hopdet mitt som sier at planter, dvs. buskas og denslags brukes. Det er mye gøyere mener nå jeg ihvertfall.
Kanskje knut kan svare på dette au, han har jo bodd litt i en gammel eks.sovjetisk fjell landsby. Der var det jo bare snø og stein....
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby Martin » Thu Mar 02, 2006 5:55 am

Dessuten aplauderer jeg at dette innlegget ble godt motatt. Det er fantastisk å kunne sitte å prate, diskutere om slike ting. Det er jo ikke sikkert av vi trenger å snakke om områder som dekkes under kroppens eliminasjon hver gang heller...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby KnutK » Thu Mar 02, 2006 3:38 pm

Hepp...
Ja, jo...i den ex-sovjetiske fjelllandsbyen brukte de faktisk dopapir, dette var ikke alltid av "lambi" kvalitet. I Afghanistan derimot, der var det mer denne ordningen: Dra ned buksa, drit ivei...grave ut det værste med venstre hånd, opp med buka..tørke venstre hånd der det måtte passe. I store deler av den arabiske verden står man i hockey og driter i ett hull..for så å spyle seg i baken med en bide lignende sak..en rompedusj rett og slett. Sand har jeg aldri hørt om.. Skal finne frem ett flott bilde av det offentlige toalettet i Ishkashim (den ex-sovjetiske fjellandsbyen) gled dere...
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Postby atlecm » Thu Mar 02, 2006 8:46 pm

Det er kanskje slik at jo mer en står i hockey jo mindre blir det å få under neglene?
For dere som liker denne diskusjonen så anbefaler jeg dere å gå inn på http://www.home.no/mharhiaa/ og trykke på Ymse. Trykk på bildet.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby Martin » Fri Mar 03, 2006 9:48 am

atlecm wrote:Det er kanskje slik at jo mer en står i hockey jo mindre blir det å få under neglene?
For dere som liker denne diskusjonen så anbefaler jeg dere å gå inn på http://www.home.no/mharhiaa/ og trykke på Ymse. Trykk på bildet.


Det var ekkelt.'
Vil anbefale folket og ta imot advarselen og ikke se det derre....
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby agklausen » Fri Mar 03, 2006 11:31 am

Noen venner av meg som tilbragte 5mnd på Fatu Hiva i Stillehavet for et par år siden, forsket litt på det med hvilken stilling som gir minst å tørke bort etterpå. De fant ut at når du sitter helt nede på huk spres fuballene såpass mye at det meste passerer fritt ut og ned på bakken/ evt egnet hull som er gravd ut. De hadde med seg dopapir, tror jeg. Men brukte også noen blader så vidt jeg husker. Grass var visst lite egnet da det ofte kan ha skarpe kanter...

Forøvrig er jeg dum nok til ikke å ta advarsler på alvor. FYTTI GRISEN FOR ET KVALMT BILDE!!!
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby atlecm » Fri Mar 03, 2006 12:27 pm

... spres fuballene ...

Nå far du vært lenge i Kristiansand nå...

Forøvrig er jeg dum nok til ikke å ta advarsler på alvor. FYTTI GRISEN FOR ET KVALMT BILDE!!!


Tror du det hjelper? Folk blir jo bare mer nyfikne av dette...
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Fersking

Postby Anders » Fri Mar 03, 2006 9:38 pm

Som jomfru i dette forumet skal jeg være forsiktig med å ta opp diskusjonen med dere allerede erfarne Javel entusiaster, men i og med at jeg har 24 års erfaring med bæsj og promp frister jeg likevel lykken.

For det første:
Det er blitt nevnt vann som alternativ til papir under renselsesprosessen. Her må jeg komme med en liten tilleggsopplysning. Vannet gjør jobben det, men kun i riktige mengder. Produseres kabel i f.eks sjøen, kan du ta gift på at den flyter opp igjen som en liten barkebåt. Et "need to know" hvis man skal tilbringe varme sommerdager på stranden.

For det andre:
Jeg har intrykk av at diskusjonen er någet snevert fokusert rundt gjenstandene som skal være substitutt for vår alles kjære dorull. Som gammel sjøspeider har jeg mang en gang vært vitne til kreative løsninger på dette problemet. Rosinboller er vel en av de frekkeste jeg kan komme på sånn i farten. Ikke usansynlig er denne teknikken plukket opp fra en jungelstamme som manglet, ja nettopp; papir.

For det tredje:
Jeg, som alle andre, klarte heller ikke motstå fristelsen. Måtte selvfølgelig myse på kvinnen med "brune barter". På tross av en foreløpig kort karriere i politiet, kan jeg nok likevel skryte på meg å ha sett en del graps - men den tar kaka. Her er det nok ikke fylla, men mcdonalds, som har skylda.
User avatar
Anders
Beskjeden
 
Posts: 9
Joined: Fri Mar 03, 2006 8:48 pm

Postby atlecm » Sun Mar 05, 2006 6:27 pm

Ikke noen nytt på tørkefronten...ville bare si :wc til Anders.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Kuer og Echerichia Coli

Postby agklausen » Wed Mar 22, 2006 2:02 pm

I disse nyresvikt-tider har jeg et spørsmål angående kuer og deres velvære.

Det har jo blitt påbudt nå at kuer, eller kyr som noen sier, skal sove på madrass. Dette har jo vist seg å resultere i at de ligger i sin egen drit og gnur seg inn i dette i langt større grad enn tidligere. Før dreit de jo bare i renna bak seg, og så kom bonden og skyfla dette videre ned i møkkjellern. Eller "fraukjellarn" som noen sier.

Echerichia Coli, a.k.a. E.Coli er en tarmbakterie. Er det da gunstig at kuene gnir seg inn og varm-marinerer seg selv i sin egen drit før vi får kjøttet servert i pakker fra Gilde i butikken?

Hvor mye bedre har kuene det egentlig etter at de fikk madrasser å sove på? Vet noen foresten om de har feltsenger når de går ute på sommeren, eller om de får madrasser lagt ut på jordene?
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Next

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests