Bygge- og oppussingstips

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby The Dude » Tue Feb 26, 2008 9:57 pm

Som tidligere nevnt på Hovden, holder jeg en knapp på at du går for en litt røffere løsning Klausen. Bli en trendsetter!! Maskèr alle vinduer og dørhåndtak, dytt en pose med svamp nedi sluken så den er tett, kanskje også maskère stikkontakter og lysbrytere.. så bestiller du pumpebil med sprøytebetong og fyller vegger tak og gulv!! Dette tåler en støyt og kan fint overmales i ønskelig farge. Prisen er heller ikke avskrekkende. Vil tippe du må ut med et par høvdinger pr kubikkmeter og èn kubikk bør rekke til hele gulvet samt store deler av veggene og.. Si i fra om du trenger hjelp! Dette gjør jeg gjerne:).. Hvis ikke du ønsker sprøytebetong, tror jeg og glassfiber vil bli tøfft. Dette er dessuten vanntett og du slipper membranproblemet. Hele stua og alt kan høytrykksspyles:)
snikreklame--> http://www.tofteland.no
søppel--> blog.sådetså.no
User avatar
The Dude
Veldig aktiv poster
 
Posts: 363
Joined: Sat Jan 28, 2006 2:53 pm
Location: Palmekysten

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby agklausen » Mon Mar 03, 2008 7:09 pm

En artig tanke der, Dude. Har tenkt litt på det, og etter nøye vurdering fram og tilbake har jeg nok endt opp med at det ikke blir så aktuelt, egentlig. Dessverre...
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby agklausen » Wed Mar 12, 2008 8:00 am

Som noen av dere vet oppdaget jeg, da jeg fjernet listene langs gulvet, at det enkelte steder på veggen hadde skjedd en transformasjon. Deler av muren var ikke lenger mur, men isteden blitt til hull og pulver. Jeg forhørte meg med Byggningshjelpen som tipset om en enkel løsning (som blant annet involverte byggskum), samtidig som han ba meg stikke innom Montér og høre med de om tips. Hvilket jeg så gjorde. De anbefalte å bruke noe sånn blande-sjøl-sparkel som ville gi bedre hold enn byggskumfinta. Så dermed var det duket for sparkling med mureskje. Og resultatet ble toppers.

Forøvrig er jeg nå godt igang med malingen av veggene, og vil anbefale bruken av lydbøker til arbeidet. En fornøyelig måte å jobbe på. Historien fremskrider mens du jobber, og gjør det hele til en lek.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby agklausen » Thu May 01, 2008 12:02 pm

Noen som har vært borti dette noen gang?
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby atlecm » Thu May 01, 2008 2:34 pm

Ja...dette er vel det samme som en gassvarmer som vi har på hytta. Denne går på strøm i stedet. Du bør undersøke hvor mye vann du får gjennom den. Det er ikke akkurat veldig høyt trykk på varmtvannet i gassversjon.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby agklausen » Sun May 04, 2008 10:29 pm

Det er ikke akkurat høyt trykk på vannet sånn det er nå heller, så det blir nok ingen stor overgang. I henhold til det som står på nettsidene kan de vistnok levere 3, 5, 7, og 9l varmtvann/min. I dag gir vel dusjen ca 3l/min og det er ikke så voldsom mye...
Andre som kjenner til den dingsen?
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby atlecm » Mon May 05, 2008 11:24 am

3 l/m høres lite ut. Vi klarer å få gjennom mer vann, men da går temperaturen ned.

Du har også krav på så og så mye vanntrykk inn i leiligheten din. Noen andre vet nok mer om dette enn meg. Har du sparedusj så tror jeg du skal prøve uten den før du klager...
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby agklausen » Fri May 09, 2008 1:22 pm

Det er samme trykk i vasken som i dusjen, så tror det er et generellt problem. Mulig jeg må kontakte styret for å høre om hva som rører seg i vannrørene i bygget her. Samtidig er jeg litt usikker på om jeg har lyst til å vite det...
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby sjefen » Tue Jun 10, 2008 6:44 pm

Jeg blir kanskje boligeier i løpet av den nærmeste framtiden, og lurer da på om noen kan gi meg noen realistiske utsikter på hvor mye det koster å pusse opp, og hvor mye tid som faktisk går med. Hvor mye koster feks et bad, et kjøkken osv..? Det er jo billigere å kjøpe et oppussingsobjekt enn en nyoppusset leilighet, men blir totalkostnaden billigere?
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby agklausen » Tue Jun 10, 2008 11:44 pm

Pris og sånn er alt etter hva du gjør det til. IKEA har mye flott å by på, til de fleste rom (bare baderomsinnredning, ikke vegger og sånn). Da blir det ganske så bra, og billig.
Tidsmessig er det et enkelt svar: MYE
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby atlecm » Wed Jun 11, 2008 6:53 am

Martin og de har jo pusset opp endel bad og rom generelt i det siste. Ta en prat med den familien så får du nok noen fornuftige prisantydninger.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby atlecm » Wed Jun 25, 2008 7:18 am

Martin skal også være en ræsår på byggskum har jeg hørt.

Ellers så holder Bård på fur fulle mugger nå, så han har sikkert også noe fornuftig å komme med...iallefall nå som han er på sitt andre Ikea-kjøkken på like mange år.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby sjefen » Thu Jun 26, 2008 10:19 am

Skal sei.. Nå ser det ut som det ikke blir så enorme oppussingsbehov for min del, hvis jeg får den leiligheten jeg har lyst på nå, men litt småting er det jo som må gjøres, og på sikt kanskje et nytt bad..? Her er det bare å krysse fingrene.
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby atlecm » Thu Jun 26, 2008 10:40 am

Både Martin og Bård lager bad, så det er bare å mase på dem.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Re: Bygge- og oppussingstips

Postby sjefen » Fri Jun 27, 2008 3:45 pm

Haha... jepp. Aller først må jo faktisk leiligheten sikres. I dag la jeg inn bud 200 000 under prisantydning, bare for å lodde stemninga :D Den har vært til salgs siden starten av juni uten å få inn bud, så man skal ikke se bort i fra at den er priset litt høyt, og det er jo "kjøpers marked" for tida visstnok. Så nå får vi se om de vil forhandle eller bare blir fornærmet ;)
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

PreviousNext

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron