Er dette frekt?

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Er dette frekt?

Postby agklausen » Mon Nov 19, 2007 3:07 pm

Dette kan jo være en slags spørretråd for å få klarhet i om ting og tang er frekke eller ikke. Here it goes:

Idag da jeg kom hjem fra jobb og kino hang det en pose på døra mi. Ofte har de i Overhuset lagt post der, men det var det ikke idag. Derimot var det en gave fra de der Oppe. En fin liten boks med et kort på. Jeg behøver ikke åpne den for å vite hva det er, for "han", a.k.a. Espen, har nevnt at de har kjøpt en vekkerklokke til meg. Og teksten på kortet er ikke til å ta feil av i så måte:
"Heisann. Håper denne kan komme til nytte så du slipper å bruke radioen som vekkerklokke. Hilsen oss i JLV 1."
Jeg syns dette er rimelig frekt.

Saken er nemlig den at det er ganske lytt opp gjennom gulvet (mer enn gjennom veggene mine her nede) og de har lagt ned forbud mot høy lyd før klokken 07. Noe som forsåvidt er helt greit, bortsett fra at det er da jeg bør nærme meg Lillesand hvis jeg skal på dagvakt. Hvilket igjen vil føre til forsovelse. Og jeg har skrudd ned lyden ifra sånn den var før. Samt det det totalt gjelder ca 8 dager i en 6-ukers periode av gangen.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby pissboy » Mon Nov 19, 2007 3:16 pm

Skaff deg ei vekkerklokka som ringer noe infernalsk. Så er jo det ordna på en måte. Men tja. Frekt?? Ser jo deres side, men de bør kanskje også forstå det at du MÅ opp så tidlig.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby agklausen » Mon Nov 19, 2007 3:34 pm

Jeg lurer på å hente ut ørepropper fra depot og levere tilbake som takk...
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby hege » Mon Nov 19, 2007 3:47 pm

De har mulig prøvd å ordne et irritasjonsmoment, for dem, på en mest mulig hyggelig måte. Forstår at du må opp, men er nok og utrolig irriterende for dem å bli våknet hver gang.

Gi dem ørepropper :D
User avatar
hege
Pengedama
Pengedama
 
Posts: 874
Joined: Sun Sep 23, 2007 5:52 pm
Location: Vågsbygda

Postby pissboy » Mon Nov 19, 2007 3:50 pm

Gi de et sjokk som gjør at de trenger ambulanse. Åsså sier du bare: "Ambulansen kommer ikke, for jeg er her. JEg våkna ikke siden jeg har måtte skru ned lyden. BEKLAGER".
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby atlecm » Mon Nov 19, 2007 5:04 pm

Å stå opp på morgenen er bare snakk om selvdisiplin. Folk som må ha tre vekkerklokker som bryter lydmuren 100 meter fra senga for å komme seg opp er svake mennesker.

Hadde jeg bodd ved siden av en som vekket meg kl seks hver dag hadde jeg irritert meg i hjel. Jeg hadde nok ikke vært så taktfull som dine naboer Klausen.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby pissboy » Mon Nov 19, 2007 5:31 pm

PØH Atle. JEg hadde ei vekkerklokka som kunne vekke satan fra sin dypeste søvn. Men Anders, neida. Han våkner ikke av den. Kommer litt an på hvor tungt man sover.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby KnutK » Mon Nov 19, 2007 6:12 pm

Dette er vel omtrent like frekkt som at de ringer til "noen" de ikke kjenner og forventer at de skal fikse wlan for dem asap og gratis fordi denne "noen" tilfeldigvis kjenner huseier og leieboer...
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Postby KnutK » Mon Nov 19, 2007 6:14 pm

Vil ikke vekkerklokkelyd bzzz, bzzz, bzzz være mere irriterende enn radiosnakk på morgenen??
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Postby KnutK » Mon Nov 19, 2007 6:15 pm

Sover ikke de i 2. etg. i motsatt ende av huset??
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Postby Pyro » Mon Nov 19, 2007 9:50 pm

Svar med å putte en hundebæsj i en papirpose, legg den på trappa å sett fyr på den, så ringer du på døra å gjemer deg.
utrolig givende når de prøver å trampe ut flammene.
förvaras utom syn- och räckhåll
User avatar
Pyro
Mr. Über
 
Posts: 1239
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:47 pm
Location: kjelleren

Postby agklausen » Mon Nov 19, 2007 11:44 pm

Veldig bra forslag, Pyro :lol:
De sover på andre sida huset i 2.etg, ja. Men de har jo da, strategisk nok, plassert junior i rommet rett over stua mi. Så når radioen skrur seg på våkner ungene. Jeg har skrudd ned lyden, fjernet nesten all bass, og fortsatt klager de. Og det gjelder som sagt noen få dager innimellom. Hadde jeg skullet stå opp tidlig hver dag hadde nok ting vært annerledes. Det går nemlig på rutine. Og jeg kommer meg opp. Det er de tunge dagene innimellom som ødelegger sånn sett. Min nye taktikk, som jeg er ganske så fornøyd med, er å stå opp for å skru ned lyden og iverksette oppvåkning. Noe som funker.

Men de henger seg opp i alt av lyd. Først ble vi enige om at jeg ikke skal spille høy lyd etter kl 22. Så ble det klaging på dagvaktene jeg skulle opp til, med regler om ikke høy lyd før kl 7. Jeg kompenserte for dette ved å dempe lyden generellt. Så kom det klage på lyden allerede i 6-7tida på kvelden. Hvor jeg dempet. Så er det da kommet enda flere klager. De beklager seg jo, og legger skylden på at det er lytt imellom etasjene, noe det også er, men de virker til å høre ALT som skjer her nede.
Uten at jeg skal si noe bastant virker de til å få det som de vil, og de har en tendens til å forlange ting. Som med internett og sånn for Knut sin del.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby KnutK » Mon Nov 19, 2007 11:49 pm

Heldigvis er jo ikke dette noen varig løsning...
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Postby agklausen » Mon Nov 19, 2007 11:50 pm

Nope. Noen som har tips om sted å bo?
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby KnutK » Mon Nov 19, 2007 11:53 pm

Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Next

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron