Hva synes du om filmen?

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Postby agklausen » Tue Dec 11, 2007 11:59 pm

Fantastisk film! Totalt hakeslipp da jeg så den på kino. Bill Murray ruler!!
Og de har kule ting på hjemmesiden.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby Martin » Wed Dec 12, 2007 3:24 am

Likte den filmen veldig godt ja, lånte den av AGK for en stund tilbake. Supre animasjoner
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby hege » Wed Dec 12, 2007 10:09 am

Ang. Ghibli filmene så sees se ALLTID på japansk!
Sett sånn halvparten, og ikke rart "Spited Away" stiller høyt siden den har fått oskar. Men er ikke min favoritt..
User avatar
hege
Pengedama
Pengedama
 
Posts: 874
Joined: Sun Sep 23, 2007 5:52 pm
Location: Vågsbygda

Re: Hva synes du om filmen?

Postby agklausen » Sun Dec 16, 2007 1:46 am

Hvor har du navnet Ghibli fra, Hege. Hørte Birger Vestmo i Filmpolitiet konsekvent omtale filmene som Miyazaki-filmer, etter navnet på mannen bak regi/story/screenplay og sånn.
Har tidligere ikke sett annet enn Sen to Chihiro no kamikakushi, men må jo si at filmene gir mersmak. Majo no takkyûbin har litt dårlig og tynn historie, men tegningene er fortsatt gode. Har ikke sett Tonair no Totoro eller Mononoke-hime, men stiller gjerne opp på visninger. Og ser de absolutt gjerne på originalspråket. Da jeg så Sen to Chihiro no kamikakushi var det med en kamerat av meg som har vokst opp i Japan, så han lo på steder som jeg ikke skjønte poenget etter som det forsvant i tekstingen. Ordspill og sånn. Men skjønte ikke så mye når han prøvde å forklare hva som var så morsomt. Vanskelig å oversette ordspill. Som sagt, Hege, arrangerer du visning, kommer jeg :D

Litt geekete det her, etter som jeg bruker originaltittelene, men regner mer de innvidde skjønner hvilke filmer det er snakk om :wink:
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Hva synes du om filmen?

Postby agklausen » Sun Dec 16, 2007 1:49 am

Så den nye Disney-filmen Enchanted her om dagen. Instant favourite!:D En flott sukkersøt jentefilm, som har en toppers historie, masse god sang (som faktisk fungerer godt) og en super slutt. Håper den kommer på DVD før påske, for denne vil skape furore på hytta :wink:
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Hva synes du om filmen?

Postby sjefen » Sun Dec 16, 2007 8:34 am

På generelt grunnlag så er de fleste filmer med Jessica Alba verdt å se. Dype flilmer, som ikke spiller på sex, takk og pris....
Klar for nye eventyr

"Be careful, there's more than enough rope to hang yourself with."
sjefen
Superduperposter
 
Posts: 849
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:56 pm
Location: Bergen

Re: Hva synes du om filmen?

Postby hege » Sun Dec 16, 2007 10:48 am

Ghibli er et selskap / et varemerke som gir ut en del av dem. Det er for det meste filmer laget av Miyazaki, men finnes også en par andre. F.eks: Grave of the fireflies, den er et MUST! Har Totoro, mononoke-hime og Fireflies, (pluss Spirited away, Howls moving castle, Cat treturns, serien om Conan, og kiki og wisper of the heart er på vei) så bare å si ifra :D Bruker som du ser ikke de japanske navnene, men forstår hvilke du mener.
Har sett min begrensning i at jeg verken forstår japansk eller har veldig peiling på japansk kultur. Men står en del på Wikipedia, og er det lite å gjøre på jobb så har jeg hatt til vane og lese meg opp på Shinto religionen. Tror jeg må ta meg en tur til Japan snart, gjerne et lengre opphold!
Skal til Kina til sommeren, så da får jeg raske med meg en del :D

http://www.onlineghibli.com/films.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Shinto
"Det er ikke gull alt som glitrer!"
User avatar
hege
Pengedama
Pengedama
 
Posts: 874
Joined: Sun Sep 23, 2007 5:52 pm
Location: Vågsbygda

Re: Hva synes du om filmen?

Postby hege » Sun Dec 16, 2007 10:50 am

Klausen: LEs forresten sammendraget av grave og the fireflies. Selv om det sier det er en major spoiler så syntes jeg det er bedre å se filmen når jeg vet faktaene. Den er så utrolig trist. Pleier sjeldent å gråte på film, men denne starter virkelig vannverket. Sitter vel å griner sånn kvarter i strekk :D
"Det er ikke gull alt som glitrer!"
User avatar
hege
Pengedama
Pengedama
 
Posts: 874
Joined: Sun Sep 23, 2007 5:52 pm
Location: Vågsbygda

Re: Hva synes du om filmen?

Postby hege » Sun Dec 16, 2007 10:51 am

Mulig litt nerdesamtale dette her :wink:
"Det er ikke gull alt som glitrer!"
User avatar
hege
Pengedama
Pengedama
 
Posts: 874
Joined: Sun Sep 23, 2007 5:52 pm
Location: Vågsbygda

Re: Hva synes du om filmen?

Postby pissboy » Sun Dec 16, 2007 12:25 pm

Yeah :wink:
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Re: Hva synes du om filmen?

Postby agklausen » Sun Dec 16, 2007 3:37 pm

I see your point, lassie. Leita litt for å finne sammendraget, for den derre Extended Plot Summary (som jo egentlig betyr sammendrag) var en nær sagt frame-by-frame fortelling av hva som skjer i filmen. Utrolig lang! Jeg er med å ser den en dag. Kan ta med lommetørkler eller servietter hvis det er fare for at du går tom :wink:

Jeg fikk tilbud om å jobbe et halvt år i Japan for en stund siden, men det ble utsatt fordi han som skulle fikse jobben ikke kunne bort likevel. Er mye fasinert av landet og kulturen, as shown in Last Samurai and said anime cartoons, så vil gjerne bortover en tur. Er forresten litt usikker på om Hiruzen, et leirsted utenfor Kobe, som jeg skulle jobbet på fortsatt er i drift eller om det er solgt ut... Hmmm.... Må nok sjekkes
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Hva synes du om filmen?

Postby agklausen » Sun Dec 16, 2007 4:27 pm

Da var det sjekket opp med min gode venn Torugeiru-san, og han kunne fortelle følgende om Hiruzen:
Der skjer det mye for tida. De skal bygge om og renovere endel gamle bygg. De har ikke voldsomt med penger å rutte med, så det blir ikke for å være rik man drar bort. I nærområdet er et av de beste skistedene i hele Øyriket, og det er masse snø der om vinteren. Så for å finne ut mer må jeg bare sende en mail til den nye sjefen der borte.
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Re: Hva synes du om filmen?

Postby hege » Sun Dec 16, 2007 6:28 pm

Hørtes spennende ut!
"Det er ikke gull alt som glitrer!"
User avatar
hege
Pengedama
Pengedama
 
Posts: 874
Joined: Sun Sep 23, 2007 5:52 pm
Location: Vågsbygda

Re: Hva synes du om filmen?

Postby hege » Sun Dec 16, 2007 10:46 pm

Sett golden compass nå nettopp..må si den var ok, etter at jeg stilte med lave forventninger.
Følte jeg hadde havnet midt oppi en av disse "barn som leker detektiver-film".
Skummelt utfall på isbjørnkampen!
..og hadde vært mye bedre hadde det vært julenissen som hadde tatt barna for å hjelpe ham til å få ferdig julepresangene :le :le :le
"Det er ikke gull alt som glitrer!"
User avatar
hege
Pengedama
Pengedama
 
Posts: 874
Joined: Sun Sep 23, 2007 5:52 pm
Location: Vågsbygda

Re: Hva synes du om filmen?

Postby Martin » Mon Dec 17, 2007 11:45 am

Vedrørende film, min fasinasjon for 007 er jo ikke over, the spy who loved me, ble nettopp sett igjen, og det er en flott film.

Dersom noen kommer over infor om den neste 007 filmen, nr 22, vennligst post det...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

PreviousNext

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests