Natteravner

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Natteravner

Postby agklausen » Sun Sep 23, 2007 5:39 pm

Er det flere enn meg som syns det er blitt færre Natteravner i byen i det siste? (Sjekk bloggen for mer info)
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby atlecm » Sun Sep 23, 2007 6:00 pm

Har du tenkt å melde deg som ravn? Er jo en god gjerning det...
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby agklausen » Sun Sep 23, 2007 9:13 pm

Tanken har streifet meg. Har jo en tendens til å ta noen sveip i Markens på nattestid, hvis jeg har mulighet, for å se på livet... Resultatet på lørdag ser du på bloggen min
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby mortuss » Sun Sep 23, 2007 9:50 pm

(Sjekk bloggen for mer info)

Resultatet fra lørdag ser du på bloggen min.

Driver du å reklamerer Klausen? :wink:
Den som intet våger, intet vinner! Den som intet vinner, burde brukt pengene på noe viktigere..
mortuss
Superduperposter
 
Posts: 752
Joined: Mon Feb 05, 2007 7:20 pm
Location: Hovden

Postby pissboy » Sun Sep 23, 2007 10:33 pm

Det er jo dette med frivillig arbeid som ikke er så populært for tiden. Dessuten så kan jeg forstå også at folk kanskje vil være litt redde for å være natteravn. Volden øker drastiskt i Norges land, og dette kan være en avskrekker mot at folk tørr å melde seg som natteravn. Men absolutt all respekt til de natteravnene som allerede er der ute. De gjør en god jobb, og de er kjempe hyggelige.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby agklausen » Sun Sep 23, 2007 10:53 pm

mortuss wrote:Driver du å reklamerer Klausen? :wink:

Selvfølgelig! Noen må jo spre ordet om at det skjer ting på blogen min. Hvis jeg skal vente på at folk får det med seg i forbifarten kan det ta tid. I tillegg la jeg ut en sak idag hvor jeg rista av meg litt frustrasjon.

Dette med frivillighet og om det er poppis er jo ofte diskutert. Og jeg tror det er litt tilfeldig at ting er litt low akkurat nå.
Men ser fortsatt ikke problemet med å være Natteravn. Har det skjedd noen gang at de er blitt angripe? Ikke som jeg har hørt om.
At volden øker er noe vi har hørt lenge. Er det ikke da sånn at stadig flere burde søke ut for å være preventive "guljakker" i gatene på nettene i stedenfor å sitte hjemme å tenke at "i byen er det skummelt. Bra jeg ikke er der nå"?
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby pissboy » Sun Sep 23, 2007 11:06 pm

Jojo. Er enig med deg. Men du kan ikke nekte for at folk heilt sikkert tenker sånn. "Uff nei natteravn er farlig med all den volden som skjer for tiden" Sikker på at det er mange som sitter med den tanken. Og ikke minst det å bruke en fredag- lørdagskveld på å gå rundt i byen.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby atlecm » Mon Sep 24, 2007 8:29 am

pissboy wrote: Og ikke minst det å bruke en fredag- lørdagskveld på å gå rundt i byen.


Akkurat den tanken tror jeg forsvinner ganske fort...
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby pissboy » Mon Sep 24, 2007 10:19 am

Det tror ikke jeg så giddalause folk er for tia.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby agklausen » Mon Sep 24, 2007 6:32 pm

Er folk giddalause? Er flust med folk ute nesten til alle døgnets tider. Det er vel mer en prioriteringsgreie
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby pissboy » Mon Sep 24, 2007 8:18 pm

Beklager med det er iallefall ståa her på Lillehammer. Røde Kors her oppe sliter med et styre som ikke gidder å skape aktivitet.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby agklausen » Mon Sep 24, 2007 9:59 pm

Kanskje tiden er moden for å tuppe styret i ræva? Det går jo an å importere ting fra vårt korps til andre for å hjelpe de igang.
En annen ting er jo at folks likgyldighet på mange måter nok er årsak til at vold øker og dugnadsånden minker i samfunnet. Hva kan gjøres for å snu den trenden?
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby pissboy » Mon Sep 24, 2007 10:22 pm

DU kan si som så at jeg har tuppa Operativen i ræva for han er tros alt på Lillehammer. Adm og Korps leder befinner seg jo ikke engang på Lillehammer men i Oslo 100%, så det å tuppe de i ræve er en større oppgave. JEg gidder egentlig bare ikke mase mer når de ikke gidder. Kan jeg heller bruke fri helger i vinter på å reise til hovden. Mye bedre.
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Postby agklausen » Mon Sep 24, 2007 10:42 pm

Ah. Jeg ser allerede fordeler av at korpset der oppe er sløvt. Vil mye heller ha deg på Hovden enn rundt omkring på Indre Østland :D
After I saw the light I started to fear the dark.
Before I didn't know about the shadows, but now i know they are there in the dark even though I can't see them.
So I stick to the light
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby pissboy » Mon Sep 24, 2007 10:53 pm

Bedre folk åsså der så. :D
Pissboy
pissboy
Humorist
 
Posts: 1193
Joined: Sun Apr 02, 2006 9:52 pm
Location: Lillehammer

Next

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 3 guests

cron