Tøybleier.

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

Tøybleier.

Postby Corine » Wed Feb 21, 2007 6:27 pm

Ære være den nybakte mamman og pappan. De bruker faktisk tøy bleier. Hilde, du må være svaret på den perfekte mamman. Du setter oss andre i dårlig lys, OG MARTIN og...
Spm er; hvor lenge holder de ut?
Corine
Beskjeden
 
Posts: 38
Joined: Sun Jan 07, 2007 8:20 pm
Location: Nedre Setesdal

Postby mariht » Wed Feb 21, 2007 6:51 pm

er ikke det veldig tungvint? greit nok om babyen er for liten til vanlig bleier, det har jeg hørt om. Men er tøybleier bedre for barn? jeg vet jo ikke sånne ting..
mariht
Veldig aktiv poster
 
Posts: 342
Joined: Tue Feb 28, 2006 12:59 pm
Location: mosby

Postby agklausen » Sat Feb 24, 2007 7:30 pm

Mi mor har uttalt at da jeg var liten var det bare tøybleier. Og det hadde visst fungert aldeles utmerket. Ho fnyser litt av alle bleiekampanjene på Kiwi og sånn.
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby Elise » Sat Feb 24, 2007 8:35 pm

Fungerer gjør det nok, men litt ekstra arbeid blir det.

All ære til de nybakte foreldrene så lenge de klarer å holde på dette :D
Elise
Superposter
 
Posts: 555
Joined: Fri Feb 24, 2006 10:43 am
Location: Kristiansand

Postby Magnar » Sat Feb 24, 2007 11:11 pm

Må jo bare si at også jeg har skiftet en slik tøybleie, og det var jo ikke så ille som folk sier. Det er jo bare dritt! Haha...
Og det er faen meg sant
Magnar
Aktiv poster
 
Posts: 117
Joined: Tue Jan 17, 2006 6:54 pm
Location: Tveit

Postby Martin » Sun Feb 25, 2007 1:36 am

Jeg kan informere om at det holder nok en stund, det er veldig greit å slippe å kjøpe mye bleier, det kommer vi sikkert til å bruke nok penger på etterhvert. Må med det samme innrømme at lille Emil og pappaen er nok litt kjappere til å ty til papirbleier en gang inni mellom, hvis det ikke er flere nybrettede bleier i skuffen, men det er bare av og til, det går litt fortere. For all enkelhets skjyld ar vi brukt papirbelier når vi har vært på besøk eller andre steder utenfor hjemmet, dette fordi vi kan bare hive dem der og da slik at vi slipper å bære rundt på tiss og bæsj.

Men Tøybleier er greit, siden det ikke lager så mye søppel, samt at det er billigere og barnets rumpe og genitalia er varmt og godt i lang tid selv om det er vått... Ull som er ytterst, er best...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby Hilde » Thu Mar 01, 2007 1:31 pm

Jeg satser på at vi klarer å holde på med tøybleier frem til han ikk driter i hver bleie vi skifter. Og det blir veldig mye mindre søppel av det.
Er på Hovden nå, og her bruker vi papirbleier. og bare etter 3 dgr. ser jeg at han er mere sår i stumpen,. Så det er for meg god nok grunn til å holde på med tøybleier ei stund...


Ikke meninga å sette dere andre i et dårlig lys altså. Men innerst inne er jeg altså en miljøverner...
Hilde
Aktiv poster
 
Posts: 212
Joined: Sat Jan 28, 2006 1:13 am
Location: kristiansand

Postby agklausen » Fri Mar 02, 2007 10:58 am

Ikke noe feil i å være miljøverner. Personlig prøver jeg å generere så lite søppel som mulig, og den søpla som blir sorteres etter beste evne. Er spesielt opptatt av dette med at matavfall ikke skal i vanlig søppel. At det tømmes på samme dynga er for meg revnende likgyldig, for jeg har i alle fall gjort mitt. Så får kommunen heller feie for sin egen dør. Har ikke så mye erfaring med dette med bleier og sånn, men ser absolutt fordelen i å slippe å kaste engangsting i søpla og fylle opp dunken hele tida. Gjenbruk er langt mer gunstig.
Og den grønne papirdunken er der for en grunn.
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby Martin » Fri Mar 02, 2007 11:23 am

Takk, vi er miljøvennlige....
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby atlecm » Fri Mar 02, 2007 11:31 am

Kan moderator rette opp i skrivefeilen i tittelen snart?
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby agklausen » Fri Mar 02, 2007 2:06 pm

Hihi, ja, for forumet handler jo egentlig om å tøye og strekke bleier med den tittelen det har nå :lol: Kanskje det er noe de gjør med tøybleier for å kunne bruke de på ungene når de blir større?
User avatar
agklausen
En av JavelForums konger
 
Posts: 3248
Joined: Thu Jan 19, 2006 1:44 am
Location: Lund

Postby Corine » Fri Mar 02, 2007 8:08 pm

[quote="Hilde"]Jeg satser på at vi klarer å holde på med tøybleier frem til han ikk driter i hver bleie vi skifter. Og det blir veldig mye mindre søppel av det.
Er på Hovden nå, og her bruker vi papirbleier. og bare etter 3 dgr. ser jeg at han er mere sår i stumpen,.

Kalendula rompe krem er bare helt suveren til slike såre rumper. Fåes på helsekost :oops:
Corine
Beskjeden
 
Posts: 38
Joined: Sun Jan 07, 2007 8:20 pm
Location: Nedre Setesdal

Postby KnutK » Sat Mar 03, 2007 1:55 pm

Kanskje noe for homser også det der....rompekrem for såre romper ;-)
Det er bedre å drite seg ut enn å dø av forstoppelse....
KnutK
En av JavelForums konger
 
Posts: 1522
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:53 pm
Location: Planet Tellus

Postby Martin » Sun Mar 04, 2007 6:29 pm

atlecm wrote:Kan moderator rette opp i skrivefeilen i tittelen snart?


Sånn...
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Postby Martin » Sun Mar 04, 2007 6:32 pm

Den typen rompe-krem osm du henviser til kjøper men sikkert på internett, eller hos predikanten i dronningensgate, den typen rompe-krem som vi bruker fikk vi gratis i posten, en gratispakke fra noe apotek greier faktisk..

Forresten, blir det greit å komme tilbake fra fjellet og starte med tøybleier igjen....
Martin
Forumpolizei
Forumpolizei
 
Posts: 1655
Joined: Thu Jul 28, 2005 6:24 am
Location: Hellemyr
Skype: famhaugejr

Next

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron