LR/LC Hva er egentlig best?

Her kan du skrive alt om ingenting, og ingenting (ok, kanskje litt) om Island

Moderator: Martin

LR/LC Hva er egentlig best?

Postby Fredrik » Thu Aug 25, 2005 2:05 pm

Jeg mener jo at det er selvsagt, men er åpen for nye meninger ;)
Sjæfsbilen er britisk!!! Hvem hadde trodd det??
Fredrik
Beskjeden
 
Posts: 25
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:46 pm

Postby atlecm » Thu Aug 25, 2005 4:14 pm

Er det greit jeg flytter denne posten til Åpen post? Har jo strengt tatt lite å gjøre med Island :)
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby Kjetil » Sat Aug 27, 2005 2:18 pm

70% av alle RR og LR ruller fortsatt har vell sikkert mye med at mange er entusiast eid (før det eid av forsvaret) og har generellt sett ikke rullet mange km i løpet av livene sine. Att karosseriet er av aluminium er jo helt genialt og nærmest en forusettning for å leve lenge på norske veier.

men jeg har enda til gode å se en RR/LR med maaange km på klokka :wink:
User avatar
Kjetil
Veldig aktiv poster
 
Posts: 480
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:06 pm
Location: Kristiansand

Postby Fredrik » Sun Aug 28, 2005 1:39 am

Tror nok det er mange LR med mange km på klokka også, kan jo sjekke på forumet ;) Det er klart RK må ha noen LC også, de må jo ha noe til å kjøre på asfalt med... Dumt å kaste bort LR egenskaper på fin vei ;) (jeg gjør jo stort sett det, men jeg er dum )

Det er jo egentlig moro denne diskusjonen, men vi er vel alle enige om at det er litt forskjellige biler med forskjellige bruksområder...
Sjæfsbilen er britisk!!! Hvem hadde trodd det??
Fredrik
Beskjeden
 
Posts: 25
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:46 pm

Postby atlecm » Sun Aug 28, 2005 10:32 am

Når jeg sa 70% så var det over hele verden, ikke bare i Norge. Noe av det du sier kan nok stemme når det gjelder Norge, men men... Ok, de fleste SIII-modellene som ruller her er nok fra Forsvaret, men er kjøretøy i Forsvaret kjent for å bli godt behandlet av de som kjører de? Forsvaret hadde bare 74-75 modeller, så alle andre LR her er vanlige sivile.

Det med at de ikke har rullet langt kan nok også stemme når det gjelder Forsvaret, men tviler på at sivile biler har rullet noe kortere enn andre biler. Til opplysning kan jeg nevne at RR min har gått 220 000.

Enig med Fredrik, morsom diskusjon. :) Det finnes heldigvis forskjellige meninger og smaker.
Tror nok mange (kanskje de fleste) LR-eiere har LR fordi de har lyst på akkurat en LR, og ikke en hvilken som helst 4WD. Kan ikke si at jeg har kjøpt mine med den begrunnelsen av at det var fornuftig, heller fordi jeg hadde lyst på.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby Kjetil » Sun Aug 28, 2005 4:00 pm

atlecm wrote:men er kjøretøy i Forsvaret kjent for å bli godt behandlet av de som kjører de? Forsvaret hadde bare 74-75 modeller, så alle andre LR her er vanlige sivile.



Mange av forsvarets biler har vell stått på mob lager, Forsvarets biler blir nok ikke pent kjørt (ikke min mb i forsvaret ihvertfall :D ) Men de blir bra tatt vare på på verksted.

Å sammenligne Defender og Land cruiser blir vell litt feil, Defenderen vinner i røft terreng skulle jeg tro, og kjøre komforten er mye bedre i en LC. Kanskje mere riktig å sammenligne Disco og LC?

Mange meninger er bra.
User avatar
Kjetil
Veldig aktiv poster
 
Posts: 480
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:06 pm
Location: Kristiansand

Postby Fredrik » Sun Aug 28, 2005 4:05 pm

Man må jo nesten sammenligne LC og defender i og med at Yotota ikke har noen råere terrengbiler enn det ;)
Sjæfsbilen er britisk!!! Hvem hadde trodd det??
Fredrik
Beskjeden
 
Posts: 25
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:46 pm

Postby atlecm » Sun Aug 28, 2005 4:25 pm

Fredrik wrote:Man må jo nesten sammenligne LC og defender i og med at Yotota ikke har noen råere terrengbiler enn det ;)


Nja...Toyota har jo denne herre HZJ-varianten? Denne Martin viste bilde av... Ok, det er en LC det også. Tror nok den er mer sammeliknbar med Defenderen enn 90 og 100 (er det ikke det de heter).


Kjetil: Ja, mange på moblager => derfor lav km-stand. Og det var det jeg mente ja; bilene blir ikke spesielt pent behandlet.
Å sammenlikne med den nye Discoveryen er muligens et litt rått parti, den er vel en mye mer moderne bil med allskens lure offroadtingelektronikkdingser. Men den er nok nærmere ja...

Leste forresten i VG om trenden med større og kraftigere (og dyrere) biler...de tok som eksempel den nye Range Rover Sport til en haug med penger. Det vittige her var at overraskende mange av de bilene som kom i innbytte var Porche Cayenne.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby atlecm » Sun Aug 28, 2005 4:45 pm

Her er forresten en artikkel om LR og RK...
Kanskje litt farget da det er et LR-blad, men det virket ikke så ille.
Image
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby Fredrik » Mon Aug 29, 2005 9:49 pm

Jeg tenkte på det som blir solgt i Norge for tiden... Er vel ikke mange av disse HZJ eller hva de nå heter som blir solgt privat er det det ? Rett meg gjerne hvis jeg tar feil....[/quote]
Sjæfsbilen er britisk!!! Hvem hadde trodd det??
Fredrik
Beskjeden
 
Posts: 25
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:46 pm

Postby atlecm » Mon Aug 29, 2005 10:11 pm

Fredrik wrote:Jeg tenkte på det som blir solgt i Norge for tiden... Er vel ikke mange av disse HZJ eller hva de nå heter som blir solgt privat er det det ? Rett meg gjerne hvis jeg tar feil....


Har igrunnen ikke peiling :) Stod noe på siden Martin hentet bildene fra om at de ikke ble godkjent i Norge pga utslipp...men jeg vet ikke.
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby Kjetil » Thu Sep 01, 2005 11:33 am

Sikkert ikke typekodkjent inn til potetlandet Norge.

Hvor ligger bildene av denne bilen
User avatar
Kjetil
Veldig aktiv poster
 
Posts: 480
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:06 pm
Location: Kristiansand

Postby atlecm » Mon Sep 05, 2005 7:59 am

Kjetil wrote:Sikkert ikke typekodkjent inn til potetlandet Norge.

Hvor ligger bildene av denne bilen


Sikkert ikke godkjent inn til miljølandet Norge.

Bildene ligger under linken Martin la ut et par innlegg lenger opp.

Image
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Postby Kjetil » Tue Sep 06, 2005 5:46 pm

Fana RKH har kjøpt en defender som mannskapsbil registrert for 11.
Arvet visst 2 mill fra en fyr
User avatar
Kjetil
Veldig aktiv poster
 
Posts: 480
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:06 pm
Location: Kristiansand

Postby atlecm » Tue Sep 06, 2005 9:44 pm

Kjetil wrote:Fana RKH har kjøpt en defender som mannskapsbil registrert for 11.
Arvet visst 2 mill fra en fyr


Bilder!
Atle Coward Markussen
www.atlecm.com
User avatar
atlecm
En av JavelForums konger
 
Posts: 3373
Joined: Tue Jun 28, 2005 7:02 pm
Location: Kristiansand/Lillesand/Longyearbyen
Skype: atlecm

Next

Return to Åpen post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron