Kul og kul...den er stor og rund og driftssikker, det skal den ha.
I fleng kommer følgende: Land Rover (selvfølgelig
) har "Terrain Response", og har hatt det i to-tre år. Det er en knapp der man velger underlag, så velger bilen høyde, mykhet, motorkraft osv. Det krengesystemet det snakkes om har Discovery hatt siden 90-tallet. Det kom på den modellen etter Magnars.
Cayenne har et tilsvarende system (vet ikke navnet).
De største modellene til MB har noe liknende.
Kommer ikke på flere i farta, er ikke SÅ inne i det.
Det er dog litt urettferdig å sammenlikne slik direkte. MB (ikke feltvogna), BMW, Cayenne, LC (ikke afrika-modellen som ikke er godkjent i Norge) er SUV-er. LR Freelander er en liten SUV. De andre LR-modellene er offroad-biler. Det er faktisk forskjell på det i lovverket. Det handler om angrepsvinkel foran og bak, høyde osv osv. LR har 3500kg hengervekt fordi de er offroad-biler, det er faktisk et kriterie for at visse ting skal godtas. Merkelig men sant.
Jeg ser at Toyota markedsfører LC som en SUV, så de satser vel mer på rike folk som trenger stor bil for å komme til hyttEN og postkassa.
Jaja...vi fikk forresten en Toyota Hilux PU (femseter) her igår. Fin og behagelig bil, men nesten litt for fin til å bruke til det vi skal bruke den til
Det tøffeste på den var forresten et fjernstyrt arbeidslys på taket (trådløst), festlig festlig.